Vanwege onderhoud is het niet mogelijk om kaarten te bestellen of om in te loggen op je account. Probeer het later opnieuw. Onze excuses voor het ongemak.

Concertgebouworkest
Concertgebouworkest

Praktische informatie

Er zijn drie manieren om uw abonnement te bestellen:

  1. Online: klik hier. 
  2. Telefonisch: 020 305 10 15 (ma-vr van 09.30-12.30 uur, van 25 februari-13 maart tot 17.00 uur)
  3. Schriftelijk: via het bestelformulier bij de seizoensbrochure.

Uw vragen beantwoorden wij graag via bovenstaand telefoonnummer of via klantenservice@concertgebouworkest.nl.

Aanvragen brochure | Bestel abonnement

Informatie over bestelmethodes

Online

Een abonnement op een serie van het Concertgebouworkest bestelt u heel eenvoudig online. Heeft u nog geen account bij het Concertgebouworkest, maar heeft u wel al eens eerder kaarten gekocht, belt u dan met de klantenservice. Zij kunnen u helpen aan de juiste inloggegevens. Heeft u nog nooit kaarten besteld, dan kunt u een nieuw account aanmaken en meteen de serie(s) van uw keuze kopen.

U betaalt met een creditcard, iDEAL, de Podium Cadeaukaart of met een eenmalige machtiging. Bestelt u uw serie online en kiest u voor abonnementskaarten, dan rekenen wij € 4,- per transactie. Kiest u voor e-tickets, dan betaalt u € 2,50 per transactie.

Telefonisch

Wilt u liever telefonisch bestellen? Belt u dan onze klantenservice via 020 305 1015 (ma-vr, 09.30–12.30 uur (25 februari-13 maart tot 17.00 uur). Onze medewerkers geven passend advies over de verschillende series en de beschikbare stoelen.

U betaalt met een eenmalige machtiging. Bestelt u telefonisch en kiest u voor abonnementskaarten, dan rekenen wij € 6,- per transactie. Kiest u voor e-tickets, dan betaalt u € 3,50 per transactie.

E-tickets of abonnementskaart

In uw account vindt u een overzicht van al uw te bezoeken concerten. Voor alle concerten uit uw serie(s) vindt u hier de e-tickets. Deze kunt u printen en meenemen naar Het Concertgebouw of op uw smartphone tonen bij de ingang.

Online kunt u kiezen uit de verzendwijze papieren kaart of e-ticket. Kiest u voor papieren kaart, dan ontvangt u medio juli de abonnementskaart(en). Indien u kiest voor e-tickets, dan ontvangt u geen abonnementskaart, maar ontvangt u de e-tickets via een link in uw bevestigingsmail. U betaalt € 2,50 i.p.v. € 4,- transactiekosten.

E-tickets zijn pas zichtbaar in uw account als wij de betaling hebben ontvangen. Kiest u voor directe betaling (iDeal of creditcard), dan zijn de tickets gelijk zichtbaar. Indien u kiest voor indirecte betaling (eenmalige incasso eind mei 2018), dan zijn de tickets vanaf circa 1 juni zichtbaar.

Ruilservice voor abonnees

Extra Ruilservice: Indien de online Ruilservice op onze website geen uitkomst biedt, kunt u via de klantenservice uw abonnementsconcert ruilen voor een ander concert van het Concertgebouworkest.

Naar ruilservice

25% korting in Q-park Museumplein: Kortingskaarten zijn op vertoon van uw abonnementskaart verkrijgbaar bij de kassa en de garderobe van Het Concertgebouw. Dit geldt tevens voor losse kaarten.

Mijn RCO: In uw persoonlijke omgeving op de website vindt u een overzicht van alle concerten die u gaat bezoeken, inclusief e-tickets.

Rangenindeling in abonnementenverkoop

Voor alle abonnementsconcerten hanteert het Koninklijk Concertgebouworkest de plattegrond van de Grote Zaal in Het Concertgebouw met vijf rangen. Uitzondering hierop zijn de concerten in de series Horizon, A en Essentials. Voor de series Horizon en A wordt één rang gehanteerd. Voor Essentials geldt een tweerangen plattegrond.

De rangen staan afgebeeld op de rangenplattegrond en hebben de volgende benaming:

RANG 1 PLUS, 494 stoelen;
RANG 1, 798 stoelen;
RANG 2, 399 stoelen;
RANG 3, 124 stoelen;
RANG 4, 153 stoelen.

Plaatsen met beperkt zicht

Deze 153 plaatsen bevinden zich alle in Rang 4 en worden alleen in de losse kaartverkoop aangeboden.