Koninklijk Concertgebouworkest
Koninklijk Concertgebouworkest

Global Partners

ING

Samenwerking

Al sinds 1989 is ING global partner van het Koninklijk Concertgebouworkest (KCO), internationaal bekend onder de naam Royal Concertgebouw Orchestra. Waarschijnlijk het beste orkest van de wereld! Het orkest telt maar liefst 120 musici afkomstig uit meer dan twintig verschillende landen, in één wereld van klank. Ieder van hen behoort op zijn of haar instrument tot de internationale top. Onder leiding van de grootste mondiale dirigenten en solisten. Jaarlijks organiseert het orkest zo’n negentig concerten in Nederland en veertig op de belangrijkste podia in het buitenland van New York, Londen tot Hong Kong.

Het KCO en ING werken al jarenlang samen. Op het gebied van internationaal zaken doen, aantrekken van een breed publiek, versterken op het gebied van marketing en als dé huisbankier. ING is trots om hoofdsponsor te mogen zijn van deze top ambassadeur van Nederland!

Betrokken bij cultuur

Cultuur is sinds jaar en dag belangrijk voor de klanten en medewerkers van ING. Wij streven ernaar om cultuur toegankelijk te maken voor een breed publiek, daarom is ING partner van verschillende cultuurprojecten, wereldwijd. 

Over ING

ING is met ruim 8 miljoen rekeningshouders een van de grootste en meest toonaangevende financiële dienstverleners van Nederland. ING biedt klanten gemak, waar voor hun geld en persoonlijk advies. Particuliere en zakelijke klanten kunnen bij ING terecht voor financiële producten op het vlak van betalen, sparen, lenen, hypotheken en beleggen. Daarnaast bemiddelt ING in verzekeringen en pensioenen. ING is een Nederlands onderdeel van ING Groep, een wereldwijde financiële instelling met meer dan 85 miljoen klanten in Europa, de Verenigde Staten, Canada, Latijns-Amerika, Azië en Australië.

Unilever

Samenwerking

Sinds 1 maart 2011 is Unilever partner van het Koninklijk Concertgebouworkest (KCO) in Amsterdam. Unilever is de tweede global partner, naast ING.

“Wij zijn er enorm trots op een bijdrage te kunnen leveren aan het Koninklijk Concertgebouworkest met zijn vele toonaangevende musici en dirigenten op wereldniveau en hiermee de verdere ontwikkeling van cultuur in onze maatschappij te kunnen ondersteunen. Bovendien past de samenwerking helemaal bij het huidige Unilever en haar ambities. Beide partners streven ernaar tot de beste van de wereld te behoren, waarbij alles draait om passie, kwaliteit en toptalent.” Paul Polman, CEO Unilever

Betrokken bij cultuur

Unilever wil niet alleen met haar producten, maar ook op andere manieren betrokken zijn bij de samenleving. Zo vinden zij het belangrijk bij te dragen aan de instandhouding en verdere ontwikkeling van cultuur in onze maatschappij. 

Over Unilever

Unilever is wereldwijd een van de grootste producenten van voedingsmiddelen en producten voor huishoudelijke en persoonlijke verzorging. In het portfolio van ruim 400 merken bevinden zich wereldwijd bekende en populaire namen zoals AXE, Becel, Dove, Knorr, Lipton, Magnum, Omo en Rexona. Dagelijks gebruiken twee miljard mensen producten van Unilever.

Unilever werkt aan een betere toekomst, iedere dag. Met de merken en diensten van Unilever – en via partnerships – willen zij mensen helpen zich goed te voelen, er goed uit te zien en meer uit het leven te halen. Duurzame groei is het uitgangspunt van Unilever. Daarbij is sinds 2010 het Unilever Sustainable Living Plan hun leidraad, met ambitieuze doelstellingen op het gebied van gezondheid & welzijn, een betere levensstandaard en minder milieu-impact.