Koninklijk Concertgebouworkest
Koninklijk Concertgebouworkest

Hoofdsponsors

Hoofdsponsor ING

Samenwerking

Sinds 1989 is ING hoofdsponsor van het Koninklijk Concertgebouworkest (KCO), internationaal bekend onder de naam Royal Concertgebouw Orchestra. Waarschijnlijk het beste orkest van de wereld! Het orkest telt maar liefst 120 musici afkomstig uit meer dan twintig verschillende landen, in één wereld van klank. Ieder van hen behoort op zijn of haar instrument tot de internationale top. Onder leiding van de grootste mondiale dirigenten en solisten. Jaarlijks organiseert het orkest zo’n negentig concerten in Nederland en veertig op de belangrijkste podia in het buitenland van New York, London tot Hong Kong.

Het KCO en ING werken al jarenlang samen. Op het gebied van internationaal zaken doen, aantrekken van een breed publiek, versterken op het gebied van marketing en als dé huisbankier. ING is trots om hoofdsponsor te mogen zijn van deze top ambassadeur van Nederland!

Betrokkenheid ING bij cultuur

Cultuur is sinds jaar en dag belangrijk voor de klanten en medewerkers van de ING. Wij streven ernaar om cultuur toegankelijk te maken voor een breed publiek, daarom sponsort ING wereldwijd verschillende cultuurprojecten. 

ING Groep

De ING is met ruim 8,9 miljoen rekeningshouders een van de grootste en meest toonaangevende financiële dienstverleners van Nederland. ING biedt klanten gemak, waar voor hun geld en persoonlijk advies. Particuliere en zakelijke klanten kunnen bij de ING terecht voor financiële producten op het vlak van betalen, sparen, lenen, hypotheken en beleggen. Daarnaast bemiddelt de ING in verzekeringen en pensioenen. De ING is een Nederlands onderdeel van de ING Groep, een wereldwijde financiële instelling met meer dan 85 miljoen klanten in Europa, de Verenigde Staten, Canada, Latijns-Amerika, Azië en Australië.

Hoofdsponsor Unilever

Samenwerking

Sinds 1 maart 2011 is Unilever partner van het Koninklijk Concertgebouworkest (KCO) in Amsterdam. Unilever is de tweede hoofdsponsor, naast ING.

“Wij zijn er enorm trots op een bijdrage te kunnen leveren aan het Koninklijk Concertgebouworkest met zijn vele toonaangevende musici en dirigenten op wereldniveau en hiermee de verdere ontwikkeling van cultuur in onze maatschappij te kunnen ondersteunen. Bovendien past de sponsorovereenkomst helemaal bij het huidige Unilever en haar ambities. Beide partners streven ernaar tot de beste van de wereld te behoren, waarbij alles draait om passie, kwaliteit en toptalent.” Paul Polman, CEO Unilever

Betrokken bij cultuur

Unilever wil niet alleen met haar producten, maar ook op andere manieren betrokken zijn bij de samenleving. Zo vinden wij het belangrijk bij te dragen aan de instandhouding en verdere ontwikkeling van cultuur in onze maatschappij. Als trotse hoofdsponsor kijken wij uit naar 2013, het jubileumjaar van  het Koninklijk Concertgebouworkest waarin het zijn 125-jarig bestaan viert met een groot aantal concerten voor publiek overal ter wereld.

Over Unilever

Unilever is wereldwijd een van de grootste producenten van voedingsmiddelen en producten voor huishoudelijke en persoonlijke verzorging. In onze portfolio van ruim 400 merken bevinden zich wereldwijd bekende en populaire namen zoals AXE, Becel, Dove, Knorr, Lipton, Magnum, Omo en Rexona. Dagelijks gebruiken twee miljard mensen onze producten.

Wij willen werken aan een betere toekomst, iedere dag. Met onze merken en diensten – en via onze partnerships – willen we mensen helpen zich goed te voelen, er goed uit te zien en meer uit het leven te halen. Duurzame groei is ons uitgangspunt en onze leidraad daarbij is het Unilever Sustainable Living Plan dat we eind 2010 lanceerden,met ambitieuze doelstellingen op het gebied van gezondheid & welzijn, een betere levensstandaard en minder milieu-impact.