musician.image.alt

terug

Katarina
Bradic

Mezzosopraan

Katarina Bradić studeerde zang aan het Weense Conservatorium. Ze trok voor het eerst in seizoen 2009/2010 internationale aandacht op zich als lid van het ensemble van de Vlaamse Opera, waar ze onder meer gestalte gaf aan Olga in Tsjaikovski’s Jevgeni Onjegin, Suzuki in Madama Butterfly van Puccini en Medea in Cavalli’s Giasone. Later maakte ze onderdeel uit van het ensemble van de Deutsche Oper Berlin.

In slechts enkele jaren groeide de Servische mezzosopraan uit tot een van de meest gevraagde zangers op het gebied van barokrepertoire en voor de rol die haar op het lijf geschreven is: Carmen in de gelijknamige opera van Bizet.

Ze werkte met dirigenten als René Jacobs, Semyon Bychkov, Sylvain Cambreling en Andrea Marcon.

Katarina Bradić maakte onlangs succesvolle debuten bij de Staatsoper Berlin (als Lavinia in Steffani’s Amor vien dal destino) en Glyndebourne Festival Opera (als Ursule in Béatrice et Bénédict van Berlioz). Andere hoogtepunten in haar carrière waren de titelrol van Brittens The Rape of Lucretia voor Deutsche Oper Berlin, en de titelrol van Carmen bij Den Norske Opera in Oslo.

In seizoen 2019/20 werkt Katarina Bradić voor het eerst samen met het Concertgebouworkest.

Katarina Bradić studeerde zang aan het Weense Conservatorium. Ze trok voor het eerst in seizoen 2009/2010 internationale aandacht op zich als lid van het ensemble van de Vlaamse Opera, waar ze onder meer gestalte gaf aan Olga in Tsjaikovski’s Jevgeni Onjegin, Suzuki in Madama Butterfly van Puccini en Medea in Cavalli’s Giasone. Later maakte ze onderdeel uit van het ensemble van de Deutsche Oper Berlin.

In slechts enkele jaren groeide de Servische mezzosopraan uit tot een van de meest gevraagde zangers op het gebied van barokrepertoire en voor de rol die haar op het lijf geschreven is: Carmen in de gelijknamige opera van Bizet.

Ze werkte met dirigenten als René Jacobs, Semyon Bychkov, Sylvain Cambreling en Andrea Marcon.

Katarina Bradić maakte onlangs succesvolle debuten bij de Staatsoper Berlin (als Lavinia in Steffani’s Amor vien dal destino) en Glyndebourne Festival Opera (als Ursule in Béatrice et Bénédict van Berlioz). Andere hoogtepunten in haar carrière waren de titelrol van Brittens The Rape of Lucretia voor Deutsche Oper Berlin, en de titelrol van Carmen bij Den Norske Opera in Oslo.

In seizoen 2019/20 werkt Katarina Bradić voor het eerst samen met het Concertgebouworkest.