Marketeer (periode juni-december 2022)

Het Koninklijk Concertgebouworkest zoekt een marketeer voor tijdelijke vervanging.

Ben jij op zoek naar een tijdelijke functie als marketeer en heb je ervaring in het opzetten van campagnes? En heb je daarnaast interesse in de culturele wereld en specifiek in de prachtige klanken van een werelds symfonieorkest? Dan zijn we op zoek naar jou!

Het Koninklijk Concertgebouworkest wordt wereldwijd gezien als een van de meest toonaangevende symfonieorkesten. Wij geven jaarlijks 125 concerten onder leiding van wereldberoemde dirigenten voor een enthousiast publiek op de belangrijkste podia in Nederland en ver daarbuiten. In ons werk gaan we voor topkwaliteit. Dit is te zien in al onze artistieke en zakelijke activiteiten, procedures en uitingen. Hierdoor kan het orkest zich op wereldniveau als leidend orkest blijven presenteren. We zorgen ervoor dat onze medewerkers - 125 musici en 50 medewerkers op kantoor - hun werk met plezier uitvoeren.

Voor onze afdeling marketing & verkoop zijn wij op zoek naar een marketeer in de periode juni – december voor vervanging tijdens zwangerschapsverlof (0,8 of 1,0 fte).

Wat ga je doen?

Het Concertgebouworkest werkt aan verdere professionalisering van de marketingfunnel. Hierbij zijn marketingdoelstellingen geformuleerd gericht op onder andere het versterken van het merk en de stijging van verkoop onder nieuwe doelgroepen. De marketeer heeft hierbij een belangrijke rol, met veel vrijheid om kansen te benutten en mooie campagnes te ontwikkelen. Dit doe je zoveel mogelijk data gedreven.

Jouw verantwoordelijkheden binnen het marketing- en verkoopteam in deze periode zijn:

  • Initiëren, opzetten en evalueren van zowel overkoepelend marketingcampagnes als concert specifieke marketing met als doel conversie en/of vergroting naamsbekendheid. Hierin ben je de schakel tussen intern betrokkenen en externe stakeholders.
  • Monitoren en analyseren van marketing-KPI’s en in samenwerking met de manager Marketing & Verkoop de marketingstrategie hierop inrichten.
  • Onderzoeken en vergroten van inzicht over verschillende doelgroepen.
  • Campagnes die in deze periode lopen: diverse verkoopcampagnes, naamsbekendheidcampagne, start seizoen, campagne voor de Opening Night, voorbereiding nieuwe seizoen.

Wat breng je mee en wie ben jij?

Heb jij zin om aan de slag te gaan met deze werkzaamheden? En herken jij jezelf in de onderstaande eisen? Dan zijn we op zoek naar jou!

  • Je beschikt over een HBO- of WO- werk- en denkniveau en hebt minimaal 3 jaar relevante werkervaring.
  • Je hebt een sterk analytisch vermogen in combinatie met commerciële vaardigheden.
  • Je hebt ervaring in het bedenken, creëren en uitvoeren van campagnes.
  • Je bent in staat meerdere campagnes en projecten tegelijk te managen.
  • Je hebt een prettige overtuigingskracht en neemt zowel collega’s als externe partners mee om doelstellingen te bereiken.
  • Je bent creatief en denkt out-of-the box.
  • Je hebt een uitstekende mondelinge en schriftelijke beheersing van de Nederlandse, maar ook de Engelse taal. En je bent in staat met vlotte pen enthousiasmerende communicatie voor diverse doelgroepen op te stellen.
  • Vanzelfsprekend heb je affiniteit met kunst en cultuur.
  • We zoeken een tijdelijke collega in ons team die proactief is en graag fungeert als spin in het web. Dat betekent dat je zeer communicatief bent en teamspirit hebt. Daarnaast haal je er voldoening & plezier uit om iets mooi op te zetten en aan iets te bouwen, waarbij je resultaat- en oplossingsgericht bent. Wij stellen een gevoel voor humor en relativeringsvermogen op prijs.

Wat bieden wij jou?

  • Een uitdagende (fulltime of parttime) tijdelijke functie.
  • Een bijpassend salaris/uurtarief afhankelijk van ervaring.
  • Gepassioneerde en gedreven collega’s die met liefde en plezier zo veel mogelijk bezoekers willen laten genieten van de transformatieve kracht van onze concerten.
  • Concertkaartenregeling om gratis en/of tegen zeer gereduceerd tarief de mooiste concerten bij te wonen.

Hoe kun je reageren?

Ben je enthousiast om aan de slag te gaan? Dan ontvangen we graag uiterlijk 1 mei 2022 jouw cv en motivatiebrief. Deze kun je mailen naar Marja Verhoogt (Manager Personeel & Organisatie) via peno@concertgebouworkest.nl.

Heb je nog vragen? Dan kun je mailen naar Wietske Kuiper (w.kuiper@concertgebouworkest.nl), Manager Marketing & Verkoop.

De eerste gespreksronde voor deze functie zal plaatsvinden op 3 mei 2022.

Het Koninklijk Concertgebouworkest geeft als symfonieorkest wereldwijd concerten. Wij willen midden in de maatschappij staan en een groot publiek bereiken. Dit wordt weerspiegeld in onze medewerkers. Daarom zien we jouw sollicitatie graag tegemoet, ongeacht je leeftijd, gender, functiebeperking, seksuele geaardheid, culturele, etnische of religieuze achtergrond.