musician.image.alt

terug

Remy van
Kesteren

Harp

De Nederlandse harpist Remy van Kesteren is oprichter en artistiek directeur van het Dutch Harp Festival. In 2016 won hij de Nederlandse Muziekprijs.

Van Kesteren studeerde bij Erika Waardenburg aan het Utrechts Conservatorium en bij Isabelle Moretti aan het Conservatoire national supérieur de musique de Paris. In 2012 behaalde hij ‘summa cum laude’ zijn masterdiploma aan het Conservatorium van Amsterdam.

Op zijn zestiende debuteerde Van Kesteren al in Het Concertgebouw met het Nederlands Kamerorkest. Een jaar daarvoor speelde hij ter gelegenheid van de doop van Prinses Amalia en trad hij op in Carnegie Hall, New York.

De vele prijzen die hij op binnen- en buitenlandse concoursen won, leidden tot concerten over de hele wereld, van Europa tot de Verenigde Staten, Japan en Afrika.

Vanaf 2015 ging Van Kesteren tevens op ontdekkingstocht naar andere genres, zoals pop, minimal music en improvisatie. Hij creëerde zijn eigen muzikale wereld met eigen composities: een mengeling van neoklassieke minimal, elektronica en jazz. Bovendien ontwikkelde hij samen met de harpbouwer Salvi een nieuw instrument, de Réus 49; het heeft 49 in plaats van 47 snaren en kan zowel akoestisch als elektrisch versterkt worden bespeeld.

Remy van Kesteren is in seizoen 2020/21 voor het eerst te gast bij het Concertgebouworkest.

 

De Nederlandse harpist Remy van Kesteren is oprichter en artistiek directeur van het Dutch Harp Festival. In 2016 won hij de Nederlandse Muziekprijs.

Van Kesteren studeerde bij Erika Waardenburg aan het Utrechts Conservatorium en bij Isabelle Moretti aan het Conservatoire national supérieur de musique de Paris. In 2012 behaalde hij ‘summa cum laude’ zijn masterdiploma aan het Conservatorium van Amsterdam.

Op zijn zestiende debuteerde Van Kesteren al in Het Concertgebouw met het Nederlands Kamerorkest. Een jaar daarvoor speelde hij ter gelegenheid van de doop van Prinses Amalia en trad hij op in Carnegie Hall, New York.

De vele prijzen die hij op binnen- en buitenlandse concoursen won, leidden tot concerten over de hele wereld, van Europa tot de Verenigde Staten, Japan en Afrika.

Vanaf 2015 ging Van Kesteren tevens op ontdekkingstocht naar andere genres, zoals pop, minimal music en improvisatie. Hij creëerde zijn eigen muzikale wereld met eigen composities: een mengeling van neoklassieke minimal, elektronica en jazz. Bovendien ontwikkelde hij samen met de harpbouwer Salvi een nieuw instrument, de Réus 49; het heeft 49 in plaats van 47 snaren en kan zowel akoestisch als elektrisch versterkt worden bespeeld.

Remy van Kesteren is in seizoen 2020/21 voor het eerst te gast bij het Concertgebouworkest.