Fleurs ambities

Fleur Osté raakte nauw betrokken bij het Concertgebouworkest dankzij haar werkgever Unilever, die global partner van het orkest is. Inmiddels is Fleur lid van de Companions, een schenkingsprogramma voor liefhebbers tussen de 30 en 45 jaar.

Fleurs ambities
Fleur Osté (foto: Eduardus Lee)

Jong talent

'Ik heb altijd grote bewondering gehad voor jong toptalent. Ik ben opgegroeid met het idee dat je altijd je maximale potentieel moet benutten. De manier waarop jonge musici bij de Academie van het Concertgebouworkest dat doen, vind ik enorm inspirerend.

Als Companion maak ik een opleidingsplek aan de Academie mede mogelijk, want de ontwikkeling van toptalent is essentieel voor het orkest om tot de wereldtop te blijven behoren. Ik ben er trots op dat ik hieraan kan bijdragen.

Tegelijkertijd verrijk je als Companion ook je eigen leven. In het contact met het orkest leer je over klassieke muziek, het leven van musici en hun topsportmentaliteit. Daarin zijn parallellen te trekken met het werkende leven van jonge mensen en hoe jij hierin kunt floreren. Leiderschap, ambitie en discipline – herkenbare thema’s!

De ontwikkeling van toptalent is essentieel voor het orkest om tot de wereldtop te blijven behoren. Ik ben er trots op dat ik hieraan kan bijdragen.

Meer mensen bereiken

Ik vind het geweldig hoe het Concertgebouworkest werkt aan het bereiken van een groter publiek! Het is niet vanzelfsprekend dat jonge mensen met klassieke symfonische muziek in aanraking komen, terwijl het je zo veel kan geven.

Mij geeft het luisteren naar de muziek tijdens een concert bijvoorbeeld de kans na te denken over problemen die al een tijdje in mijn hoofd sluimeren. Ineens lijk ik dan de oplossing te hebben. De muziek haalt rust naar boven. Dat maakt me creatief.

Het orkest breidt het aanbod uit en past het aan waardoor steeds meer mensen het orkest leren kennen. Ik denk bijvoorbeeld aan het gratis buitenconcert – Opening Night, en aan de slaapliedjes die het orkest maakte samen met Zwitsal en die nog steeds dagelijks beluisterd worden. Deze campagne heb ik mee mogen creëren, daar word ik heel blij van!’