Cultuur toegankelijk maken voor een zo breed mogelijk publiek: als global partners dragen ING, Booking.com en The Magnum Ice Cream Company graag de verantwoordelijkheid om samen met het Concertgebouworkest nieuwe doelgroepen te bereiken voor klassieke muziek. Lees waarom dit voor hen essentieel is.

Thomas Vanderveken presenteert een concert uit de reeks Essentials, een toegankelijke serie ontwikkeld in samenwerking met ING en Unilever.
Thomas Vanderveken presenteert een concert uit de reeks Essentials, een toegankelijke serie ontwikkeld in samenwerking met ING en Unilever.(foto: Mladen Pikulic)

Muziek verbindt, muziek maakt je blij of biedt troost. Je kunt innerlijke rust vinden met muziek, en tegelijkertijd kan het samen luisteren een bijzondere gedeelde ervaring zijn.

Eline Overkleeft, Product Owner Sponsoring bij ING

Elk concert is uniek en het is fantastisch dat wij als global partners van het orkest ervoor kunnen zorgen dat zoveel mogelijk anderen dat ook kunnen ontdekken. Het Concertgebouworkest durft de kern van wat zij doen – symfonische werken uitvoeren op het hoogste niveau – te koppelen aan innovatieve concepten, om zo nieuw en ander publiek aan te spreken. ING en Unilever spelen hier graag een rol in; wij helpen het orkest met creativiteit, expertise en budget om het bereik en resultaat nog verder te vergroten.

Yes, it's essential

In samenwerking met global partner ING en voormalig global partner Unilever zijn bijvoorbeeld de Essentials-concerten ontwikkeld. Ook cross-overs, en concerten op nieuwe en bijzondere locaties worden gestimuleerd vanuit deze partnerships.

NL_CO-GlobalPartners-pos-Fc-RGB