Kunt u het antwoord op uw vraag niet vinden, neem dan contact op met onze klantenservice.
Met een abonnement op een van onze series kiest u voor een seizoen lang concerten van wereldklasse. U heeft de keuze uit zeven vaste series van drie tot twaalf concerten, waarvan de meeste ook als halve serie zijn te bestellen.
Wilt u meer informatie over onze series of persoonlijk advies? De medewerkers van onze klantenservice helpen u graag via 020 305 10 15 (op werkdagen van 09.30 tot 12.30 uur) of klantenservice@concertgebouworkest.nl.
In maart presenteren we elk jaar het programma voor het nieuwe seizoen van het Concertgebouworkest – online en in onze seizoensbrochure. De brochure voor seizoen 2025/2026 is hier online in te zien.
Heeft u de brochure niet ontvangen en wilt u deze graag toegestuurd krijgen? Stuur dan een mailtje met uw naam en adres naar klantenservice@concertgebouworkest.nl. We sturen u graag een brochure toe.
Als abonnee ontvangt u elk jaar een uitnodiging voor de feestelijke presentatie van het nieuwe seizoen. Daarnaast houden we u graag op de hoogte van bijzondere concerten – waarvoor abonnees soms al eerder kaarten kunnen bestellen – en speciale aanbiedingen.
Als u uw abonnement online bestelt, dan heeft u de keuze om direct te betalen met iDEAL, creditcard of de Podium Cadeaukaart.
Als u telefonisch bestelt of via het bestelformulier, dan is het ook mogelijk om met een incasso te betalen – het bedrag wordt in dat geval binnen enkele dagen afgeschreven van het door u opgegeven rekeningnummer.
U vindt uw tegoed terug in uw account op onze website onder ‘Cadeaukaarten’. Bij het afrekenen van uw bestelling heeft u de mogelijkheid het nummer en de pincode van uw tegoed in te vullen.
Is uw tegoed uitgegeven vóór 9 november 2021 (te herkennen aan de pincode ‘XXXX’ in uw overzicht), dan kunt u bij de pincode de laatste vier cijfers van het nummer van uw tegoed invullen.
Als de waarde van uw tegoed hoger is dan de waarde van uw aankoop, blijft het resterende bedrag in uw account staan.
Als u voor papieren kaarten heeft gekozen, zijn deze u eind mei – samen met de kaarten voor eventueel bestelde Extra Concerten – toegestuurd. Daarnaast vindt u een pdf-bestand met uw e-tickets in uw account op onze website.
Als u voor e-tickets heeft gekozen, dan vindt u uw mobiele tickets en een pdf-bestand met uw e-tickets terug in uw bevestigingsmail en in uw account op onze website.
Als u verhinderd bent bij een van de concerten uit uw serie, kunt u gebruikmaken van onze ruilservice, speciaal voor abonnees. U kunt het concert uit uw serie ruilen tegen een van onze andere concerten binnen hetzelfde seizoen. Hiervoor kunt u contact opnemen met onze klantenservice via 020 305 10 15 (op werkdagen van 09.30 tot 12.30 uur) of klantenservice@concertgebouworkest.nl.
Kiest u voor een hogere rang of een duurder concert, dan vragen we u om het verschil bij te betalen. Vindt u geen concert dat u zou willen bezoeken? Dan kunt u ook kiezen voor een tegoed.
Het volledige programma van seizoen 2025/2026 van het Concertgebouworkest vindt u in de concertagenda. De series van het Concertgebouworkest in seizoen 2025/2026 vindt u op concertgebouworkest.nl/series.
De brochure voor seizoen 2025/2026 is hier online in te zien. Wilt u de brochure graag toegestuurd krijgen? Stuur dan een mailtje met uw naam en adres naar klantenservice@concertgebouworkest.nl. We sturen u graag een brochure toe.
U kunt uw kaarten online bestellen via onze concertagenda of telefonisch via de kassa van Het Concertgebouw 020 671 83 45 (dagelijks bereikbaar van 10.00 tot 17.00 uur).
U vindt uw tegoed terug in uw account op onze website onder ‘Cadeaukaarten’. Bij het afrekenen van uw bestelling heeft u de mogelijkheid het nummer en de pincode van uw tegoed in te vullen.
Is uw tegoed uitgegeven vóór 9 november 2021 (te herkennen aan de pincode ‘XXXX’ in uw overzicht), dan kunt u bij de pincode de laatste vier cijfers van het nummer van uw tegoed invullen.
Als de waarde van uw tegoed hoger is dan de waarde van uw aankoop, blijft het resterende bedrag in uw account staan.
Als u bij de bestelling voor e-tickets heeft gekozen, dan vindt u uw mobiele tickets en een pdf-bestand met uw e-tickets terug in uw bevestigingsmail en in uw account op onze website.
Als u voor papieren kaarten heeft gekozen, worden deze u binnen enkele dagen toegestuurd. Vindt het concert binnen vijf dagen na de besteldatum plaats, dan liggen uw kaarten op de dag van het concert klaar bij de kassa van Het Concertgebouw. Heeft u een adres in het buitenland opgegeven, dan liggen uw kaarten altijd klaar bij de kassa.
Dat is jammer! Maar soms worden in de week voorafgaand aan het concert nog kaarten vrijgegeven. We raden u aan om onze website in de gaten te houden.
Een bezoek aan het Concertgebouworkest in Het Concertgebouw is altijd een feestelijke avond of middag uit. Hier leest u uitgebreider wat u kunt verwachten bij onze concerten (en ziet u vast een impressie).
Voor de meeste van onze concerten hanteren wij geen specifieke dresscode. U kunt dus dragen waar u zich prettig in voelt. Alleen tijdens het Annual Gala, de jaarlijkse gala-avond van het Concertgebouworkest, is de dresscode doorgaans ‘black tie’.
Als u kaarten heeft besteld, ontvangt u vijf dagen voorafgaand aan het concert een mail met de link naar het gratis concertprogramma van Preludium, het magazine van Het Concertgebouw en het Concertgebouworkest.
In Preludium vindt u naast concertprogramma’s achtergrondverhalen en interviews met dirigenten, componisten en musici. Als abonnee ontvangt u Preludium tien keer per jaar als magazine en/of heeft u toegang tot alle concertprogramma's en artikelen op preludium.nl.
Abonnee worden? Ga naar preludium.nl/abo en ontvang nu voor slechts € 59,95 (normaal € 79) een jaar lang Preludium.
Veel concertbezoekers willen optimaal genieten van de muziek door geconcentreerd en in stilte te luisteren. Wij vragen u daarom om op tijd aanwezig te zijn en hinderlijke geluiden zo veel mogelijk te vermijden.
Zet uw telefoon op ‘stil’ en houd er rekening mee dat ook oplichtende schermen de concentratie kunnen verstoren.
Wat verder goed is om te weten, is dat het bij klassieke concerten gebruikelijk is dat alleen wordt geapplaudisseerd als het gehele werk is gespeeld – ook als het werk uit meerdere delen bestaat.
Voor rolstoelgebonden bezoekers houden wij tot 24 uur voor aanvang van het concert plaatsen geblokkeerd. Deze plaatsen zijn uitsluitend te boeken via de Concertgebouwlijn 020 671 8345 (dagelijks van 10.00 tot 17.00 uur). Als u liever per mail contact zoekt, kunt u een mail sturen naar kassa@concertgebouw.nl.
Wilt u een serie bestellen en gebruikmaken van rolstoelplaatsen – of wilt u tijdens het seizoen uw plaatsen wijzigen naar rolstoelplaatsen –, dan kunt u contact opnemen met de klantenservice van het Concertgebouworkest via 020 305 10 15 (op werkdagen van 09.30 tot 12.30 uur) of klantenservice@concertgebouworkest.nl.
Een officieel getrainde hulphond (zoals een blindengeleidehond) mag mee naar het concert. Het meenemen van huisdieren is in Het Concertgebouw niet toegestaan.
Voor bezoekers met een gehoorbeperking heeft Het Concertgebouw verschillende systemen voor gehoorondersteuning. U kunt gebruikmaken van een radio-ontvanger met een hoofdtelefoon of lus. Meer hierover leest u op de website van Het Concertgebouw.