musician.image.alt

terug

Emöke
Baráth

Sopraan

Concert- en operasopraan Emőke Baráth

Emőke Baráth speelde aanvankelijk piano en harp, maar koos op haar achttiende definitief voor zang. Ze studeerde bij Júlia Pászthy aan de Franz Liszt Muziekacademie in Boedapest en volgde masterclasses bij onder meer Barbara Bonney, Kiri Te Kanawa en Masaaki Suzuki.

In 2011 won de Hongaarse sopraan de eerste prijs en de publieksprijs tijdens de Internationale Gesangswettbewerb für Barockoper Pietro Antonio Cesti in Innsbruck.

Als operasoliste vertolkte zij onder andere Zerlina in Mozarts Don Giovanni in het Hongaarse Staatsoperahuis te Boedapest, Alceste in Arianna in Creta van Händel in het Theater an der Wien, en Sesto in Händels Giulio Cesare in de cd-opname met Il Complesso Barocco onder leiding van Alan Curtis.

Debuut bij Koninklijk Concertgebouworkest

Op het concertpodium soleerde zij bijvoorbeeld in Bach-cantates met Accademia Bizantina onder leiding van Andreas Scholl, Bachs Mis in b klein met Marc Minkowski en Les Musiciens du Louvre, en werken van Händel en Bach met Le Concert d’Astrée onder leiding van Emmanuelle Haïm.

In seizoen 2018/2019 werkt Emőke Baráth voor het eerst samen met het Koninklijk Concertgebouworkest.

Concert- en operasopraan Emőke Baráth

Emőke Baráth speelde aanvankelijk piano en harp, maar koos op haar achttiende definitief voor zang. Ze studeerde bij Júlia Pászthy aan de Franz Liszt Muziekacademie in Boedapest en volgde masterclasses bij onder meer Barbara Bonney, Kiri Te Kanawa en Masaaki Suzuki.

In 2011 won de Hongaarse sopraan de eerste prijs en de publieksprijs tijdens de Internationale Gesangswettbewerb für Barockoper Pietro Antonio Cesti in Innsbruck.

Als operasoliste vertolkte zij onder andere Zerlina in Mozarts Don Giovanni in het Hongaarse Staatsoperahuis te Boedapest, Alceste in Arianna in Creta van Händel in het Theater an der Wien, en Sesto in Händels Giulio Cesare in de cd-opname met Il Complesso Barocco onder leiding van Alan Curtis.

Debuut bij Koninklijk Concertgebouworkest

Op het concertpodium soleerde zij bijvoorbeeld in Bach-cantates met Accademia Bizantina onder leiding van Andreas Scholl, Bachs Mis in b klein met Marc Minkowski en Les Musiciens du Louvre, en werken van Händel en Bach met Le Concert d’Astrée onder leiding van Emmanuelle Haïm.

In seizoen 2018/2019 werkt Emőke Baráth voor het eerst samen met het Koninklijk Concertgebouworkest.